"Så undviker du julstressen"

Rubrik i någon utav kvällstidningarna. Var inte hela poängen med röda dagar och tvångsledighet att man skulle få ta det lite lugnt?
Vi förväntas handla julklappar för 66 miljarder kronor i år. Med den typen av press kan jag verkligen förstå att man blir stressad. Jag känner att jag ännu inte dragit mitt strå till 66miljarderkronorsstacken så jag får gå en runda på stan och köpa några prylar till innan jag förtjänar att känna mig lugn. Spelar ingen roll vad jag köper sålänge jag slår in det och ger bort det till någon jag bryr mig om.
Sen ska jag storstäda hela huset, hitta något festligt att ha på mig, klä granen, slå in paket tills jag får ryggskott och sist men inte minst laga så mycket mat att allt inte får plats i kylen. Härligt med lite julledigt(:

God Jul!

Kommentera här: