Valår.

För fyra år sedan röstade jag för första gången i mitt liv. Min röst hamnade på ett parti jag hade gjort ett arbete om i sexan på högstadiet då det var det enda parti jag hade en ytlig inblick i. När jag pratar politik med folk som känner mina föräldrar blir de ofta överraskade att jag inte är mer insatt och intresserad, tydligen har mina föräldrar varit politiskt engagerade i sina unga dar och har fortfarande starka åsikter inom det hela.. Att jag inte påverkats av mina föräldrar tycker jag tyder på ett gott föräldraskap. Visst att det kanske har lett till bristfällande intresse men jag har iaf fått välja mina politiska intressen alldeles på egen hand. Därför tänker jag ta vara på min frihet och inför årets val läsa på vad alla partier har att säga och skapa ett intresse och en åsikt utifrån vad jag tänker, alldeles själv.

Kommentera här: