Hört på jobbet.

Har under mina terminer som vattengympainstruktör hört en hel del roliga saker om varför vattenträning skulle vara mer fördelaktig än träning på land. Tydligen så är vattengympa bra för att bli av med kroppsfett då vattnet pressar in fettet i musklerna så att det förbränns där. Konditionen blir också bättre snabbare då det är jobbigare att andas in när man vattentränar vilket gör lungorna starkare.. Det var en kvinna som berättade för mig att sedan hon började med vattengympa så har vattnet modelerat om hela hennes kropp, magfettet hade flyttat sig till rumpan och brösten istället. Inte nog med att vattengympa är träning där alla kan vara med och jobba utefter sina egna förutsättningar, det är även en lite magiskt. Vill vara tydlig med att jag inte letat upp källor för ovanstående påståenden och om ni väljer att tro på det så får ni ansvara för det själv. Det enda jag vet är att vattengympa är roligt och att ni borde komma på mitt pass någongång, det är skoj.

Kommentera här: