Segelvecka i sommar!

Jag ska för första gången i mitt liv segla på en riktig segelbåt med en riktig seglare! Hur häftigt är inte det?! Hade i morse ett telefonmöte (säger möte för att det ska låta coolt. Egentligen satt vi i typ pyjamas och drack kaffe och pratade lite lösa planer.) där vi pratade om vilken vecka jag får hänga med på båten och lite vad som skulle krävas av mig. 
Då jag inte har någon seglarvana alls var jag glad när jag bara behövde kunna hoppa i land, slänga i ankare och dra upp ankare. Och slå några av de enklare knoparna. Som en scout. 
 På följande länk som ni antagligen får klippa ut och klistra in då det antagligen inte kommer bli en direktlänk (http://stockholmarchipelago-iamcoming.blogspot.se/2014/04/sea-rescue-membership-sjoraddnings.html?spref=fb) kan ni läsa om vad jag ger mig in på, är lite svårt att beskriva.. Kanske försöker ge mig på det en annan gång. Nu måste jag försöka sova så jag orkar gå upp och plugga inför statistiktentan. 
 

Kommentera här: